INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z ROBOTYKI
„Buduję. Programuję. Kocham Lego!”
Autor: Małgorzata Kornacka
Zakres: Uczniowie klasy 1b
Czas trwania innowacji: kwiecień – czerwiec 2023
Uzasadnienie potrzeby wprowadzenia innowacji pedagogicznej: Rozwój zainteresowań uczniów i wyposażenie ich w umiejętności cyfrowe
Cele ogólne innowacji pedagogicznej:
- stymulowanie rozwoju sprawności manualnej i intelektualnej uczniów poprzez wdrażanie ich do pracy w zespołach metodą projektów według 4 zasad: rozpocznij, zbuduj, rozważ, zastosuj,
- rozwijanie zdolności posługiwania się komputerem i oprogramowaniem Lego Education SPIKE Essential,
- poznawanie praktycznego zastosowania zasad matematyki, mechaniki oraz robotyki,
- rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
Na czym polega nowatorstwo innowacji pedagogicznej: Nowatorstwo polega na wprowadzenia nauki programowania i kodowania wśród młodszych uczniów szkoły podstawowej
Założeniem innowacji pedagogicznej „Buduję. Programuję. Kocham Lego!” jest zdobycie przez uczniów klas I-III wiadomości i umiejętności z zakresu techniki i automatyki, programowania robotów Lego Education SPIKE Essential. Uczniowie mają możliwość zbudować robota z wykorzystaniem klocków Lego, silnika i czujników, programować polecenia, a następnie wykonać serię interdyscyplinarnych doświadczeń, jednocześnie rozwijając swoje umiejętności w dziedzinie nowych technologii. Dodatkowo nauczą się podstaw programowania, przy okazji realizując tematy przyrodnicze, matematyczne i techniczne. Na każdych zajęciach będzie budowany inny robot, mający wykonać jakieś zadanie. Później uczniowie będą testować swoje konstrukcje, sprawdzając czy poprawnie realizują przyjęte założenia.
Nauczyciele prowadzący zajęcia otrzymają merytoryczne wsparcie w formie szkolenia stacjonarnego prowadzonego przez certyfikowanych instruktorów Lego z Akces Edukacja oraz otrzymają dostęp do cyfrowej platformy edukacyjnej zawierającej scenariusze zajęć.
Innowacja prowadzona jest w Szkole Podstawowej w Koźminie oraz Szkole Podstawowej im. Wojciecha z Brudzewa w Brudzewie.