Menu Zamknij

Realizacja projektu „eSzkoła – Moja Wielkopolska” w roku szkolnym 2013/14

W roku szkolnym 2013/2014 opiekunami grup projektowych zostały: p. Anna Tygielska, p. Lilla Szafrańska i p. Małgorzata Kornacka. Opiekunowie grup uczestniczyli dwukrotnie w kilkudniowych szkoleniach organizowanych przez OFEK w Tarnowie Podgórnym, które pozwoliły im na prawidłową realizację projektu.

Realizację projektu, rozpoczęto od zainicjowania uczniowskich grup projektowych i wybrania tematyki projektu. Pracę metodą projektu rozpoczęto 05.12.13, a zakończono 31.05.14. Każda z 3 grup uczniowskich odbyła po 60 h lekcyjnych zajęć dydaktycznych w ramach, których realizowała działania zgodnie z przyjętym harmonogramem. Produktem finalnym działań była strona internetowa, na której młodzież przedstawiała swoje rezultaty działań projektowych:

a)      Pani Lilla Szafrańska wraz z 11 uczniami klasy Ia zrealizowała projekt „Biało-czerwone to barwy niezwyciężone”. Celem projektu było wzbudzenie patriotyzmu i szacunku do symboli narodowych, szczególnie do flagi Rzeczypospolitej Polskiej wśród mieszkańców naszej gminy. Ocena społecznościowa projektu to – 4,44954.  Pozwoliła ona zakwalifikować się temu projektowi na  listę 21 projektów (14 projektów ze szkół gimnazjalnych i 7 projektów ze szkół licealnych), które uzyskały najwyższą średnią ocen w głosowaniu internetowym – pozycja 10 i zostały ocenione przez grupę ekspercką, składającą się z profesorów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

b)      Pani Małgorzata Kornacka wraz z 11 uczniami klas I i II gimnazjum zrealizowała projekt „Krecia robota”. Projekt miał dać odpowiedź na pytania: Czy wiecie, jaką pracę wykonuje kret? Czy to jest krecia robota? Właśnie tym tropem podążała grupa, która chciała poznać życie małego i tajemniczego zwierzęcia, który choć pożyteczny i niezwykły, budzi wiele kontrowersji. Zamierzali dowiedzieć się, jak przystosowany jest do swojego trybu życia. Jednym słowem chcieli przyjrzeć się bliżej „kreciej robocie”, mieli zamiar zaprzyjaźnić się z nim i sprawić, aby polubili go inni. Ocena społecznościowa projektu to – 4,261.

c)      Pani Anna Tygielska wraz z 11 uczniami klasy Ic zrealizowała projekt „Ciekawy żywot lipowej siewki”, którego głównym celem było rozwijanie zainteresowań i kompetencji ucznia, miał wzbogacić wiedzę przyrodniczą, historyczną i artystyczną grupy, która pokonując długą drogę od kwiatu lipy do płaskorzeźby miała poznać szereg ciekawych tajników nauki z różnych dziedzin. Ocena społecznościowa projektu to – 4,02.

Żaden z projektów nie uzyskał akceptacji grupy eksperckiej, ale wynik osiągnięty przez szkołę, podobnie jak w roku poprzednim, jest bardzo dobry.

 

Skip to content