Menu Zamknij

„Ja w świecie emocji”

Zakres innowacji:

Adresatami innowacji są uczniowie klasy 8a

Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2023/2024

 (wrzesień 2023 – czerwiec 2024).

Program będzie realizowany na godzinie z wychowawcą.

Motywacja wprowadzenia innowacji:

Niezwykle ważne jest, by w procesie oswajania emocji, budowania odporności psychicznej i nabywania interpersonalnych kompetencji, towarzyszyli dzieciom dojrzali emocjonalnie dorośli. W środowisku szkolnym osobą o szczególnym znaczeniu jest wychowawca klasy. Niniejszy program będzie stanowić merytoryczne zaplecze dla mnie, jako nauczyciela – wychowawcy. Pozwoli zaplanować pracę z nastolatkami, zaopiekować się ich potrzebami, a także zintegrować klasę. Dostarczy gotowych narzędzi, niezbędnych do zapewnienia uczniom odpowiedniego wsparcia w zakresie radzenia sobie z emocjami, budowania pozytywnych relacji z otoczeniem, rozpoznawania własnego potencjału i odpowiedniego ukierunkowania go.

Założenia ogólne

 Program realizacji godzin wychowawczych:

stanowi odpowiedź na postulaty, zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego w szkole podstawowej, w której czytamy, iż „zadaniem szkoły jest łagodne wprowadzenie dziecka w świat wiedzy, przygotowanie do wykonywania obowiązków ucznia oraz wdrażanie do samorozwoju (…). Najważniejszym celem kształcenia w szkole podstawowej jest dbałość o integralny rozwój biologiczny, poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny ucznia”;

realizuje priorytety polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/24 w zakresie:

  • wspomagania wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
  • doskonalenia kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym (….).
  • wspierania rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym

uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji

dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi

i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.

Program realizuje: Małgorzata Kornacka

Skip to content