„ĆWICZENIA CZYNIĄ MISTRZA”
Autorzy innowacji: Halina Kuśmirek – nauczyciel języka niemieckiego, Renata Świderska – nauczyciel języka angielskiego.
Cele innowacji:
- promowanie nauki języka angielskiego i niemieckiego wśród uczniów,
- zachęcanie uczniów do rozwijania umiejętności językowych,
- rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł, w tych internetowych,
- uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języków,
- poszerzanie i utrwalanie słownictwa poprzez różnorodne formy pracy z językiem obcym,
- rozwijanie u uczniów motywacji do nauki, systematyczności, poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości,
- rozwijanie wiedzy w ramach nauczanych i wymaganych treści na egzaminie ósmoklasisty,
- poprawa jakości pracy zarówno nauczyciela, jak i szkoły,
- budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród uczniów i rodziców, jako placówki dbającej o rozwój językowy uczniów.
Innowacja z wykorzystaniem aplikacji Insta.Ling dotyczy zmian w procesie uczenia się w zakresie stosowania nowej metody pracy z uczniem, utrwalania, sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów oraz monitorowania ich pracy. Dzięki tej innowacji nauczyciel ma możliwość sprawdzania efektywności nauczania oraz kontrolowania osiągnięć uczniów. Innowacja ta polega na korzystaniu ze strony www.instaling.pl do nauki słówek z języka angielskiego i niemieckiego. Nauczyciel przydziela słówka z przerabianego w szkole materiału, a następnie uczniowie razem z Insta.Ling ćwiczą je w domu. Nauczyciel otrzymuje szczegółowe raporty o systematyczności pracy ucznia i jego postępach w nauce. Aplikacja Insta.Ling dostosowuje powtórki słówek do indywidualnych potrzeb uczniów. Uczestnictwo w Programie Insta.Ling dla Szkół daje bezpłatny dostęp do systemu dla nauczycieli i uczniów.
Niniejsza innowacja ma na celu stworzenie uczniom naszej szkoły możliwości nauki języka angielskiego i niemieckiego ze szczególnym naciskiem na jego najistotniejszy aspekt – umiejętność sprawnego komunikowania się. Uczniowie będą również systematycznie przygotowywać się do egzaminu ósmoklasisty. Mamy nadzieję, że dzięki wprowadzeniu tej innowacji nauka języków przybierze dla uczniów atrakcyjniejszą formę i będą oni lepiej zmotywowani do systematycznej pracy.
Innowacja będzie kontynuowana w następnych latach.