Menu Zamknij

Innowacja pedagogiczna w nauczaniu języka niemieckiego i angielskiego z wykorzystaniem aplikacji Instal.ling

 
„ĆWICZENIA CZYNIĄ MISTRZA”
 
Autorzy innowacji: Halina Kuśmirek – nauczyciel języka niemieckiego, Renata Świderska – nauczyciel języka angielskiego.
 
Cele innowacji:
  • promowanie nauki języka angielskiego i niemieckiego wśród uczniów,
  • zachęcanie uczniów do rozwijania umiejętności językowych,
  • rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł, w tych internetowych,
  • uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języków,
  • poszerzanie i utrwalanie słownictwa poprzez różnorodne formy pracy z językiem obcym,
  • rozwijanie u uczniów motywacji do nauki, systematyczności, poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości,
  • rozwijanie wiedzy w ramach nauczanych i wymaganych treści na egzaminie ósmoklasisty,
  • poprawa jakości pracy zarówno nauczyciela, jak i szkoły,
  • budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród uczniów i rodziców, jako placówki dbającej o rozwój językowy uczniów.
 
Innowacja z wykorzystaniem aplikacji Insta.Ling dotyczy zmian w procesie uczenia się w zakresie stosowania nowej metody pracy z uczniem, utrwalania, sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów oraz monitorowania ich pracy. Dzięki tej innowacji nauczyciel ma możliwość sprawdzania efektywności nauczania oraz kontrolowania osiągnięć uczniów. Innowacja ta polega na korzystaniu ze strony www.instaling.pl do nauki słówek z języka angielskiego i niemieckiego. Nauczyciel przydziela słówka z przerabianego w szkole materiału, a następnie uczniowie razem z Insta.Ling ćwiczą je w domu. Nauczyciel otrzymuje  szczegółowe raporty o systematyczności pracy ucznia i jego postępach w nauce. Aplikacja Insta.Ling dostosowuje powtórki słówek do indywidualnych potrzeb uczniów. Uczestnictwo w Programie Insta.Ling dla Szkół daje bezpłatny dostęp do systemu dla nauczycieli i uczniów.
Niniejsza innowacja ma na celu stworzenie uczniom naszej szkoły możliwości nauki języka angielskiego i niemieckiego ze szczególnym naciskiem na jego najistotniejszy aspekt – umiejętność sprawnego komunikowania się. Uczniowie będą również systematycznie przygotowywać się do egzaminu ósmoklasisty. Mamy nadzieję, że dzięki wprowadzeniu tej innowacji nauka języków przybierze dla uczniów atrakcyjniejszą formę i będą oni lepiej zmotywowani do systematycznej pracy.
 
Innowacja będzie kontynuowana w następnych latach.
Skip to content