Menu Zamknij

Innowacja pedagogiczna „Koszyk Zdrowia”

Imię i Nazwisko autora: Eliza Moszczyńska

Imiona i Nazwiska współautorów: Beata Altman, Elżbieta Grązik

Imiona i nazwiska osób wdrażających i realizujących innowację:

Eliza Moszczyńska

Beata Altman,

Elżbieta Grązik

Romualda Zagozda-Frątczak

Pielęgniarka szkolna

Chętni nauczyciele

Adresaci innowacji:

Uczniowie klas 0-8 naszej szkoły

Wybrani uczniowie Szkoły Podstawowej w Galewie i Koźminie

Chętni nauczyciele i pracownicy szkół podstawowych z terenu gminy Brudzew

Chętni rodzice uczniów szkół podstawowych z terenu gminy Brudzew

Czas trwania innowacji:

 Od października do maja każdego roku szkolnego począwszy od roku szkolnego 2024/2025. Harmonogram działań może być modyfikowany i dostosowywany do bieżących potrzeb.

Rodzaj innowacji pedagogicznej: Mieszana

Uzasadnienie potrzeby wprowadzenia innowacji pedagogicznej:

Wzbogacenie oferty edukacyjnej naszej szkoły oraz rozwój zainteresowań adresatów innowacji poprzez twórcze wykorzystanie czasu spędzonego podczas realizacji zadań w celu nabycia zdolności do radzenia sobie z problemami życiowymi.

Na czym polega nowatorstwo innowacji pedagogicznej:

Przeprowadzenie po raz pierwszy konkursu z profilaktyki uzależnień dla chętnych uczniów klas 6-8 szkół podstawowych z terenu Gminy Brudzew oraz integrację uczniów. Objęcie patronatem konkursu przez GKRPA w Brudzewie, KPP w Turku, PSSE w Turku i PTZN oddział terenowy w Turku. Integrację chętnych rodziców, nauczycieli i pracowników szkół z terenu Gminy Brudzew poprzez udział w zajęciach sportowych i mini turnieju w piłkę siatkową kobiet i mężczyzn.

Cel główny:

  • Zachęcenie adresatów innowacji pedagogicznej do dbania o zdrowie i otaczające ich środowisko naturalne

Cele szczegółowe:

  • Poszerzenie wiedzy na temat zdrowego odżywiania
  • Kształtowanie umiejętności niezbędnych do utrzymania kondycji fizycznej i psychicznej
  • Inspirowanie uczniów do działań na rzecz ochrony środowiska
  • Przekazanie uczestnikom innowacji wiedzy i umiejętności dotyczących mechanizmów powstawania szkód zdrowotnych i psychospołecznych związanych z używaniem substancji psychoaktywnych

Oczekiwane efekty:

  • Zrozumienie znaczenia zbilansowanej diety dla zdrowia
  • Wzrost świadomości potrzeby zadbania o zdrowie fizyczne i psychiczne
  • Poznanie skutków zdrowotnych, społecznych, ekonomicznych i prawnych zażywania substancji psychoaktywnych oraz instytucji pomocowych
  • Podejmowanie skutecznych działań w zakresie zdrowego odżywiania i wysiłku fizycznego
  • Zmiana sposobu spędzania czasu wolnego, poprawiającą kondycję fizyczną, psychiczną, emocjonalną i społeczną, a także poprawiającą relacje rówieśnicze i rodzinne

Sposoby ewaluacji innowacji pedagogicznej „Koszyk Zdrowia”:

  • obserwacja i rozmowy z adresatami innowacji
  • ankieta

Finansowanie innowacji pedagogicznej:

  • Pozyskanie środków finansowych z budżetu Gminy Brudzew na nagrody
  • Pozyskanie środków finansowych z KŁ nr 33 „Diana” w Turku

 Przebieg innowacji pedagogicznej:

Założeniem innowacji pedagogicznej jest edukacja w zakresie kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród dzieci i młodzieży oraz dorosłych poprzez promowanie zasad zdrowego stylu życia bez używek.

Skip to content