Imię i Nazwisko autora: Eliza Moszczyńska
Imiona i Nazwiska współautorów: Beata Altman, Elżbieta Grązik
Imiona i nazwiska osób wdrażających i realizujących innowację:
Eliza Moszczyńska
Beata Altman,
Elżbieta Grązik
Romualda Zagozda-Frątczak
Pielęgniarka szkolna
Chętni nauczyciele
Adresaci innowacji:
Uczniowie klas 0-8 naszej szkoły
Wybrani uczniowie Szkoły Podstawowej w Galewie i Koźminie
Chętni nauczyciele i pracownicy szkół podstawowych z terenu gminy Brudzew
Chętni rodzice uczniów szkół podstawowych z terenu gminy Brudzew
Czas trwania innowacji:
Od października do maja każdego roku szkolnego począwszy od roku szkolnego 2024/2025. Harmonogram działań może być modyfikowany i dostosowywany do bieżących potrzeb.
Rodzaj innowacji pedagogicznej: Mieszana
Uzasadnienie potrzeby wprowadzenia innowacji pedagogicznej:
Wzbogacenie oferty edukacyjnej naszej szkoły oraz rozwój zainteresowań adresatów innowacji poprzez twórcze wykorzystanie czasu spędzonego podczas realizacji zadań w celu nabycia zdolności do radzenia sobie z problemami życiowymi.
Na czym polega nowatorstwo innowacji pedagogicznej:
Przeprowadzenie po raz pierwszy konkursu z profilaktyki uzależnień dla chętnych uczniów klas 6-8 szkół podstawowych z terenu Gminy Brudzew oraz integrację uczniów. Objęcie patronatem konkursu przez GKRPA w Brudzewie, KPP w Turku, PSSE w Turku i PTZN oddział terenowy w Turku. Integrację chętnych rodziców, nauczycieli i pracowników szkół z terenu Gminy Brudzew poprzez udział w zajęciach sportowych i mini turnieju w piłkę siatkową kobiet i mężczyzn.
Cel główny:
- Zachęcenie adresatów innowacji pedagogicznej do dbania o zdrowie i otaczające ich środowisko naturalne
Cele szczegółowe:
- Poszerzenie wiedzy na temat zdrowego odżywiania
- Kształtowanie umiejętności niezbędnych do utrzymania kondycji fizycznej i psychicznej
- Inspirowanie uczniów do działań na rzecz ochrony środowiska
- Przekazanie uczestnikom innowacji wiedzy i umiejętności dotyczących mechanizmów powstawania szkód zdrowotnych i psychospołecznych związanych z używaniem substancji psychoaktywnych
Oczekiwane efekty:
- Zrozumienie znaczenia zbilansowanej diety dla zdrowia
- Wzrost świadomości potrzeby zadbania o zdrowie fizyczne i psychiczne
- Poznanie skutków zdrowotnych, społecznych, ekonomicznych i prawnych zażywania substancji psychoaktywnych oraz instytucji pomocowych
- Podejmowanie skutecznych działań w zakresie zdrowego odżywiania i wysiłku fizycznego
- Zmiana sposobu spędzania czasu wolnego, poprawiającą kondycję fizyczną, psychiczną, emocjonalną i społeczną, a także poprawiającą relacje rówieśnicze i rodzinne
Sposoby ewaluacji innowacji pedagogicznej „Koszyk Zdrowia”:
- obserwacja i rozmowy z adresatami innowacji
- ankieta
Finansowanie innowacji pedagogicznej:
- Pozyskanie środków finansowych z budżetu Gminy Brudzew na nagrody
- Pozyskanie środków finansowych z KŁ nr 33 „Diana” w Turku
Przebieg innowacji pedagogicznej:
Założeniem innowacji pedagogicznej jest edukacja w zakresie kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród dzieci i młodzieży oraz dorosłych poprzez promowanie zasad zdrowego stylu życia bez używek.