W roku szkolnym 2012/2013 opiekunami grup projektowych zostały: p. Mirosława Przybył, p. Marzanna Stodzierz i p. Iwona Rosiak. Lider projektu – p. Magdalena Mroczkowska i opiekunowie grup uczestniczyli dwukrotnie w kilkudniowych szkoleniach organizowanych przez OFEK w Tarnowie Podgórnym, które pozwoliły im na prawidłową realizację projektu.
Realizację projektu, rozpoczęto od zainicjowania uczniowskich grup projektowych i wybrania tematyki projektu. Pracę metodą projektu rozpoczęto 03.12.12, a zakończono 14.06.13. Każda z 3 grup uczniowskich odbyła po 60 h lekcyjnych zajęć dydaktycznych w ramach, których realizowała działania zgodnie z przyjętym harmonogramem. Produktem finalnym działań była strona internetowa, na której młodzież przedstawiała swoje rezultaty działań projektowych:
a) Pani Mirosława Przybył wraz z 12 uczennicami klasy Ia zrealizowała projekt „Węgiel – nielubiany czy atrakcyjny?”, którego głównym celem było poznanie wpływu kopalni węgla brunatnego na środowisko społeczno – przyrodnicze oraz poznanie znaczenia i wykorzystania węgla w życiu człowieka i organizmów żywych. Ocena społecznościowa projektu to – 4,403. Pozwoliła ona zakwalifikować się temu projektowi na listę 30 projektów – pozycja 4, które uzyskały najwyższą średnią ocen w głosowaniu internetowym i zostały ocenione przez grupę ekspercką, składającą się z profesorów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
b) Pani Iwona Rosiak wraz z 11 uczniami klasy IIId zrealizowała projekt „Ślad”. Celem projektu było uzyskanie wiedzy na temat zastosowania zdobyczy nauk matematycznych, fizycznych, chemicznych oraz przyrodniczych w obszarze ujawniania, utrwalania, jak również klasyfikacji różnorodnych śladów stanowiących zmiany w obiektywnej rzeczywistości, a mających związek z określonymi zdarzeniami, zasad wnioskowania na ich podstawie, z uwzględnieniem twórczego adoptowania dorobku tych nauk na potrzeby kryminalistyki, a w konsekwencji dydaktyki uniwersyteckiej, praktyki organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości. Ocena społecznościowa projektu to – 4,195. Pozwoliła ona zakwalifikować się temu projektowi na listę 30 projektów – pozycja 24, które uzyskały najwyższą średnią ocen w głosowaniu internetowym i zostały ocenione przez grupę ekspercką, składającą się z profesorów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
c) Pani Marzanna Stodzierz wraz z 12 uczniami klasy IIb gimnazjum zrealizowała projekt „Drzewo – bije w sercu każdego człowieka”. Projekt miał rozwijać główne zainteresowania i różne kompetencje ucznia. Uczniowie wyszukiwali, jak najwięcej informacji o drzewach, o tym, jakie miały znaczenie dla naszych przodków, a jakie znaczenie mają dzisiaj dla nas. Rozwijali swoje predyspozycje manualne i artystyczne, odkrywali w sobie nowy potencjał umiejętności oraz pracy w grupie, wyszukiwania, selekcjonowania oraz krytycznej analizy informacji. Odkryli, że drzewo to symbol życia, to coś, co towarzyszy każdemu człowiekowi, w końcu odkryli, że drzewo to nie tylko roślina, ale coś o wiele ważniejszego. Ocena społecznościowa projektu to – 4,128.
Żaden z projektów nie uzyskał akceptacji grupy eksperckiej, ale wynik osiągnięty przez szkołę, podobnie jak w roku poprzednim, jest bardzo dobry.